طراحی-هویت-بصری

چرا طراحی هویت بصری برای برند شما ضروری است؟

مخاطب هیچ دلیلی ندارد که به یک برند بی ادعا اطمینان کند، این به خود برند بستگی دارد که این اعتماد را جلب کند. مشتریان بالقوه، از برند شما چه چیزی را می بینند؟

اینجاست که اهمیت طراحی هویت بصری (visual identity design) برای برند مشخص میشود.


هویت بصری چیست؟

امروزه زندگی ما با دیدن تعیین می شود. طبقه بندی مستقیم و سریع اطلاعاتی که با برداشت ما از طریق نگاه کردن، به دست می آید : قرمز به معنای خطر است، زرد به ما هشدار می دهد و سفید نشان دهنده خلوص است. ما این برداشت های بصری را در عرض چند ثانیه ثبت می کنیم. بنابراین برای صاحبین مشاغل بسیار مهم است که یک پیام بصری واضح و معتبر برای مخاطب هدف داشته باشند. 

هویت بصری شامل تمام تصاویر و اطلاعات گرافیکی است که نشان می دهد هویت یک برند چیست و آن را از سایر برندها متمایز می کند و در بازار رقابتی به رسمیت شناخته میشود. هدف از طراحی هویت بصری ایجاد ارتباط با مخاطب هدف و تبدیل آن به مشتری برای محصولات یا خدمات برند است.

گالری نمونه طراحی هویت بصری

هویت بصری نشان دهنده اصالت، ویژگی های منحصر به فرد، ایده  و روح برند شماست که همه اینها  از طریق عناصر مختلف نشان داده میشود:

    • لوگو
    • تصاویر گرافیکی
    • فونت انتخاب شدی
    • تایپوگرافی
    • رنگ های انتخاب شده
    • اشکال و علائم متمایز
    • نمادها و پیکتوگرام ها
    • موشن گرافیک
    • عکاسی از محصول یا خدمات
    • فیلمبرداری از محصول یا خدمات
    • طراحی وب سایت و…

همه عناصر ذکر شده و هر عنصری که از طریق تصاویر با مخاطب هدف شما ارتباط بر قرار میکند باید به گونه ای اجرا شوند که مکمل و هماهنگ با هم باشد.


هویت بصری چرا اینقدر مهم است؟

معمولا برندها در ابتدای تاسیس به طراحی لوگو حرفه ای برای برند خود بسنده میکنند ولی واقعیت این است که یک برند نمی تواند بدون هویت بصری منحصر به فرد خود، متمایز از رقبا و سایر شرکت هایی که بخش های مشابهی با یکدیگر دارند، در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

هویت بصری منحصر به ‌فرد شرکت به آن اجازه می‌دهد تا موارد زیر را برای مخاطب هدف، شرح دهد:

    • ماموریت اصلی برند
    • چشم انداز، اهداف یا پروژه های برند
    • موفقیت های برند در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
    • ارزش های برند که نمایانگر اصول برند است

به عبارت دیگر، طراحی هویت بصری یک شرکت باید قابل تشخیص و درک باشد و یک مفهوم عمیق، کامل و منحصر به فرد را از برند نشان دهد.


برای طراحی یک هویت بصری قدرتمند و حرفه ای این 8  نکته را به خاطر بسپارید:

  1. ثابت باشید: از رنگ‌ها، تایپوگرافی و سبک‌های گرافیکی یکسان در همه رسانه‌های ارتباطی (لوگو، وب‌سایت، آگهی‌ها، کارت‌های ویزیت و غیره) استفاده کنید. این کار باعث می شود که مخاطبان به راحتی برند شما را به ذهن بسپرند.
  2. به مخاطبان هدف خود فکر کنید: هویت بصری شما باید با سلیقه و ذهنیت مخاطبان شما تطبیق داده شود. به عنوان مثال، اگر بچه ها را هدف قرار می دهید، از رنگ های روشن و اشکال سرگرم کننده استفاده کنید.
  3. منحصر به فرد باشید: هویت بصری شما باید از رقبا متمایز باشد. سعی کنید یک لوگوی اصلی که به راحتی در ذهن ثبت میشود طراحی کنید.
  4. از تصاویر با کیفیت استفاده کنید: از تصاویر با کیفیت بالا برای تقویت هویت برند استفاده کنید. تصاویر تار یا پیکسلی می توانند به اعتبار برند آسیب بزنند.
  5. از تصاویر گرافیکی مناسب استفاده کنید: از اشکال و تصاویری استفاده کنید که با کسب و کار برند مطابقت دارند. به عنوان مثال، اگر در کار بهداشت و درمان هستید، از تصاویر افراد سالم یا نمادهای پزشکی استفاده کنید.
  6. ساده فکر کنید: هویت بصری برند را با عناصر بیش از حد شلوغ یا جزئیات زیاد طراحی نکنید. طراحی های ساده اغلب موثرتر است.
  7. سازگاری باشید: هویت بصری شما باید انعطاف پذیر باشد. باید بتواند با رسانه های ارتباطی جدید یا تکامل و گسترش شرکت شما سازگار شود.
  8. استخدام یک حرفه ای: طراحی هویت بصری کار پیچیده ای است و اگر در این حرفه تجربه و اطلاعات کافی ندارید توصیه میشود در استخدام یک گرافیست حرفه ای تردید نکنید.


اگر اطلاعات بیشتری در مورد طراحی هویت بصری خود نیاز دارید، دریغ نکنید ما آماده ایم تا در مورد آن با شما صحبت کنیم…

یک پاسخ

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *