طراحی-لیبل-حرفه-ای

طراحی لیبل حرفه ای چه تاثیری در بازاریابی دارد؟

اول از همه، این نکته را بدانید که لیبل را باید به عنوان یک ابزار بازاریابی، ارتباط و تبلیغات برای برند ببینید. به همین دلیل، طراحی لیبل حرفه ای برای جلب توجه مشتریان به محصول و تبدیل آنها به خریدار محصول و همچنین تمایز برند از رقبا در بازار رقابتی، اهمیت بالایی دارد. دانستن نحوه بهره برداری از مزایای آن می تواند به معنای افزایش فروش در بازار باشد. 


چرا طراحی لیبل حرفه ای محصول برای توسعه برند و بازاریابی مهم است؟

از زمانی که گوتنبرگ در اواسط قرن15، انقلابی را در صنعت چاپ در سراسر اروپا ایجاد کرد، لیبل محصولات بخش مهمی از استراتژی های فروش شدند. البته مکانیسم های لیبل گذاری محصول مدت ها قبل از آن مورد استفاده قرار می گرفت، شکلات اولین محصول در تاریخ بود که با لیبل های مدرن توزیع شد.

با وجود صدها شرکتی که خدمات مشابهی را ارائه می دهند، چه چیزی باعث می شود برخی از مردم محصولات یک شرکت را انتخاب کنند؟ پاسخ این سوال مهم، پایبندی به اصل تمایز است که سکوی پرتابی در برابر رقابت ایجاد می کند.

امروزه لیبل محصولات جزء اصلی برندینگ محسوب میشود. نحوه ارائه یک محصول عاملی حیاتی در تبلیغ برند و  بازاریابی است که موجب مطلوبیت بیشتر محصول شما برای عموم است.

لیبل های چاپی امروزی نقشی فراتر از شناسایی ویژگی های محصول دارند. طراحی لیبل حرفه ای می تواند باعث افزایش دیده شدن نام تجاری شود و وفاداری مشتری را برای دیگر محصولات برند تضمین کند.

یک لیبل جذاب برای محصول، آن را  از سایر محصولات مشابه متمایز و برای مشتری به یادماندنی میکند که اولین قدم برای جلب اعتماد مصرف کننده است.


 چه چیزی یک لیبل را متمایز می کند؟

استراتژی‌های بازاریابی با هدف تبلیغ یک محصول اهمیت لیبل را همیشه در نظر می‌گیرند، زیرا زمانی که مشتری برای خرید متوجه محصولی میشود، لیبل کانون اصلی توجه است.

در این مرحله باید به خاطر داشت که هیچ دستور العمل جادویی وجود ندارد، اما اصول زیر توسط بهترین شرکت ها و برندهای جهان به اشتراک گذاشته شده است و میتوان به عنوان چراغ راه از این نکات بهره برد:


  • طراحی لیبل حرفه ای: اهمیت نام برند در تمایز

این مهمترین عنصر است، زیرا بدون مشخص کردن هویت برند  امکان دارد مشتری محصول را با برند های دیگر مرتبط بداند. فرقی نمی کند که روی یک پوشاک، محصول غذایی یا یک تجارت باشد، نام برند باید همیشه قابل مشاهده باشد و بخشی از محدوده بصری را به خود اختصاص دهد.


  • طراحی لیبل حرفه ای: ساده و شیک طراحی کنید

برخی از تولید کنندگان می خواهند همه چیز را روی لیبل قرار دهند. لوگو، شعار، اطلاعات دقیق، دستورالعمل استفاده، هشدارها، توصیه ها، تصاویر، عکاسی از محصول و موارد دیگر. اما برای شما مهم است که بدانید: حجم زیادی از جزئیات روی لیبل باعث می‌شود که چشم‌ها به سرعت به سمت محصول بعدی در فروشگاه معطوف شوند، محصولی که به مصرف کننده امکان می‌دهد بر روی چند جزئیات تمرکز کنید و راحت‌تر برای خرید محصول را تصمیم بگیرد. 

بنابراین بهتر است طرح را تا حد امکان ساده نگه دارید؛ یک یا دو رنگ را برای لیبل انتخاب کنید و یک متن حداقلی که فقط شامل موارد مورد نیاز باشد.


  • طراحی لیبل حرفه ای: تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید

در بسیاری از موارد توصیه می شود که عکس محصول خود را روی لیبل استفاده شود. به عنوان مثال، اگر شما یک محصول الکتریکی می فروشید، یک تصویر از محصول می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا محصول شما را انتخاب کنند و آن را به کالای دیگری در قفسه ترجیح دهند. 

اگر تصویری را روی لیبل قرار می دهید، توصیه می شود از یک تصویر با وضوح بالا استفاده کنید که واقعاً محصول داخل بسته بندی را منعکس می کند.


  • طراحی لیبل حرفه ای: بر منحصر به فرد بودن خود تأکید کنید

لیبل اولین برخورد مصرف کننده با محصول شماست. درست مانند یک جلسه آشنایی یا مصاحبه شغلی، شما حدود پنج ثانیه فرصت دارید تا اولین تاثیر را بر مصرف کننده بگذارید. اگر اصل سادگی را در طراحی رعایت کرده اید، به این معنی است که می توانید روی یک یا دو پیام تمرکز کنید که اعتماد مشتری را جلب کند. 

در صورتی که محصول شما دارای مزایا یا ویژگی های منحصر به فردی است که محصولات مشابه رقبا فاقد آن هستند؛ لیبل محل بیان این موضوع است، به شکلی برجسته و به گونه ای که توجه را به خود جلب کند، باید روی آن ویژگی تاکید کنید.


  • طراحی لیبل حرفه ای: آزمون و خطا قبل از انتخاب طرح نهایی

طراحی لیبل یک فرآیند طولانی است، بنابراین انتظار نتایج سریع را نداشته باشید. لیبل طراحی شده خود را در واقعیت امتحان کنید. بررسی کنید  لیبل پیام هایی را که انتخاب کرده اید را به شیوه ای دلپذیر و جذاب منتقل می کند و قابلیت این را دارد که مصرف کنندگان را به خرید محصول تشویق می کند.

محصول را با لیبل جدید در چند فروشگاه امتحان کنید، این به شما این امکان را می دهد که در صورت لزوم، قبل از اینکه وارد تولید انبوه شوید، تغییرات لازم  را انجام دهید.


در خاتمه

اگر از این نکات استفاده کنید، قادر خواهید بود برای محصول خود طراحی لیبل حرفه ای  که نه تنها باعث تبلیغ برند شود بلکه به عنوان یک عنصر بازاریابی قوی عمل کند که باعث جذب مشتری و افزایش فروش شود. اگر روی طراحی لیبل حرفه ای با قدرت سرمایه گذاری کنید، نتایج به شکل افزایش فروش و بازگشت سرمایه نیز خیلی سریع اتفاق می افتد.

 

اگر تصمیم دارید که با طراحی لیبل حرفه‌ای محصولات، متمایز شوید و زودتر از رقبا دیده شوید منتظریم که در مورد آن صحبت کنیم

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *